Jul 5, 2010

Fun with language @Gtalk chat...

Telugu is my mother tongue. Here is the incident happened during online Gtalk chatting between two from the same state and mother tongue as that of mine.


Guy1: Hi…

Guy2: Hello…wats up?


Guy1: Fine re…wats up with you?

Guy2: Doing well…got stuck with loads of work…


Guy1: ------------

Guy2: -------------


Guy1: ------------

Guy2: -------------


After sometime, Guy1 got fed up with his partner’s English. He always preferred to talk in Telugu with his friends.

Finally…


Guy1: Why don’t you speak in Telugu? Don’t you know Telugu? Its your mother tongue, right?

Guy2: Yeah, its my mother-tongue.


Guy1: Then why don’t you speak in Telugu when we chat in Gtalk? I prefer to do that.

Guy2: Ohh, is it? I’m very sorry yar… I can only speak Telugu and I can understand it when you speak, but I can’t read and write it.


Guy1:!!!!!!!!!!!!!!

Guy2: Pls don’t mind.


Now this guy1 was almost surprised and could never understand even after thinking too many times, what made the guy2 to think that he would be required to know how to read and write to talk to him in Telugu, as they were chatting on Gtalk and can actually type Telugu in ENGLISH!!! Later, Guy1 was lost in all laughs.


Poor Guy1 or Poor Guy2!!!

13 comments:

A New Beginning said...

lolz thats a good one !

Samadrita said...

Haha I guess he was a bit dumb to understand that.
Nice anecdote!

Ria said...

Lol!! That was funny! :P

welcome to my world of poetry said...

Most interesting blog,

Take care
Yvonne,

Samadrita said...

Well even we use bengali in chat sometimes. Looks like the guy missed the point that you can type in english even while using telegu. :p
Btw you've been tagged. Check my last blog post.

Dhiman said...

Well many of us have been doing it right writing mother in English and sometimes it results into a very funny looking words :)

Being Pramoda... said...

New beginning..

hey.. thanks gal .. hehe..:)

Being Pramoda... said...

Hi Samadrita.. hehe.. yeah..:) seems.. heh

Being Pramoda... said...

Hi Ria.. thanks ya

Being Pramoda... said...

Hi Yvonne.. thanks soo much..:)

Being Pramoda... said...

Hi Samadrita, yeah.. we usually do..;)

thanks fr tagging..:) chkcd it..

Being Pramoda... said...

Hi Dhiman, yeah..:)..haha.. we do it ;;)

Being Pramoda... said...

Hi all.. thanks fr these late replies.. it seems something wrong happened.. that day, i could only see one comment and only today i could see all of urs.. i'm little shocked.. any way.. thanks so much..

thr were blunders in this post as i did it in hurry.. not i corrected it.. thanks for the support..:)